2013. április 27., szombat

Citromos joghurttorta

Egy könnyű édességre vágytam, amit tudok hozni nektek is - ebben az elhanyagolt időszakban. Gondolkodtam, gondolkodtam, hogy mi legyen, majdnem megint egy gyümis clafoutis-t csináltam, aztán eszembe jutott, hogy az új Neil Perry: Jól enni, jól lenni könyvéből még nem is csináltam semmit, így abból kinéztem ezt a tortát majd el is készítettem. Ezúttal diétásan, így tejszínhab és gyümölcsök nélkül, de legközelebb biztosan valamilyen gyümölccsel, banánnal, eperrel, málnával fogom elkészíteni :)



Hozzávalók (18 cm tortaformához):
330 g görög joghurt
4 tojás
3 ek liszt
1 citrom (héja és leve)
1 rúd vanília kikapart belseje
kevés vaj a tortaforma kikenéséhez
100 g cukor vagy ennek megfelelő mennyiségű más édesítőszer

Opcionálisan a tetejére:
tejszínhab, gyümölcsök, olvasztott vagy reszelt csokoládé

1) Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
2) A tortaformánkat kenjük ki vajjal majd az aljára és az oldalára is rakjunk sütőpapírt.
3) Válasszuk ketté a tojásokat. A fehérjéből verjünk kemény habot. Rakjuk félre.
4) A tojássárgáját az édesítőszerrel vagy cukorral keverjük fehéredésig.
5) Adjuk a tojássárgájához apránként a lisztet, a joghurtot, a vaníliát, a citrom kifacsart levét és reszelt héját is. Keverjük homogén masszává.
6) Végül a masszához óvatosan adjuk hozzá a tojásfehérjehabot és keverjük össze határozott mozdulatokkal.
7) Öntsük a tésztát a tortaformába és kb 45 perc alatt süssük készre. 30 perc körül elkezd barnulni a teteje, ha nagyon sötétedik, akkor rakjunk a tetejére alufóliát és így süssük tovább. A sütés vége felé sütitűvel ellenőrizzük, hogy készen van-e már a tortánk: ha nem ragad rá a tészta a tűre, akkor már jó a tortánk.
8) Vegyük ki a formából és hagyjuk kihűlni. Magában, tejszínhabbal, gyümölcsökkel, dzsemekkel, csokoládéval díszíthetjük.

4 megjegyzés:

  1. Szia Zsanett! Nézzél be hozzám, van ott neked valami!!!!!!!!!!!
    piroskonyha.blogspot.hu

    VálaszTörlés
  2. De jó, hogy rádtaláltam! :-) Nagyon szép a blogod!

    VálaszTörlés