2013. március 2., szombat

Gyömbéres-lilahagymás csirkecsíkok

Ahogy azt már az előző bejegyzéseimből láthattátok, a desszertes szerelemkönyvemet már megtaláltam, de az IGAZI szerelemszakácskönyvemet eddig még nem. Ma viszont megtört a jég. Néhány hete már nálam hever John Gregory-Smith Fűszeres szakácskönyve...eddig is lapozgattam, olvasgattam és lassacskán beleszerettem. Ma pedig az ő nyomán elkészítettem az alábbi ázsiai jellegű csirkét. Citromosan. Hogyan másképp. (Mikor lett ekkora kedvencem amúgy a citrom? o.O - hát mindegy, ez már csak így marad... :))

A könyvről a hétvégén hozok egy bejegyzést, illetve már a hűtőben csücsül az egyik desszertje, ami holnapra lesz tökéletes, így recept is csak holnap lesz. Addig is...


Hozzávalók - 2 személyre:
1 db filézett csirkemell
1 citrom facsart leve
3 fej lilahagyma
100 g friss gyömbér vékonyra szeletelve
3 ek cukor
3 ek olivaolaj
2 csapott tk garam maszala
só, bors

1. Készítsünk elő mindent, mert rendkívül gyorsan elkészül az étel, ha minden a kezünk ügyében van. A csirkemellfilét tisztítsuk meg és vágjuk vékony csíkokra. A lilahagymát pucoljuk meg és vágjuk cikkelyekre. A gyömbért pedig hámozzuk meg vékonyan, majd szeleteljük fel.
2. Az olajon pirítsuk össze 5 percig a cikkelyekre vágott lilahagymát a felszeletelt gyömbér felével együtt.
3. Majd adjuk hozzá a maradék hagymát és gyömbért is, facsarjuk rá a citrom levét és szórjuk rá a cukrot is. Hagyjuk 2 percig főni.
4. Adjuk hozzá a csíkokra vágott csirkét, adjuk hozzá a garam maszalát, a sót és a borsot. Nagy fokozaton addig főzzük, míg elpárolog a csirkemellből kifőtt víz. Aztán pirítsuk még 1-2 percig, de néha kavarjunk rajta, hogy a karamellizált szósz ne ragadjon le.
5. Tálaljuk rizzsel vagy rizstésztával.

Imádtam, imádtam!!! Kicsit érdekes az elején a citrom, a garam maszala és az édes íz együtt, de isteni finom!

A garam maszalát a Wesselényi utcában található Szép kis India nevű boltban vettem. Ha még nem jártatok volna ott, mindenképpen látogassátok meg! Mivel szerencsésnek mondhatom magam, mert kb 5 perc sétára lakom tőle, biztosan sokat fogok oda járni, mert szinte minden ázsiai hozzávaló megtalálható náluk. Bár én vízitormát próbáltam beszerezni, az nem volt, de minden más igen, méghozzá mindenből többféle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése