2013. március 3., vasárnap

Ananászos - lime-os túrótorta újragondolva - pohárkákban

Történt az úgy, hogy az új szerelmem, John Gregory-Smith könyvéből kinéztem magamnak a mangós-narancsos-szerecsendiós túrótortát még tegnap. De mivel nem szeretem a mangót, ezért átgondoltam, legyen inkább ananászos-lime-os. Beszereztem minden hozzávalót. Aztán elkészítettem és beraktam a hűtőbe pihentetni 8 órát. Aztán még kettőt. Majd még kettőt. És nem dermedt meg. Plusz még keserű is lett (mitől??).
Aki ismer, tudja mennyire megviselnek a kudarcok a konyhában... de rajtam nem fog ki holmi túrótorta.
Hűtőből ki, pohárkák és porcukor elő, a megmaradt ananász feldarabol, leturmixol tupperrel, hozzá cukor, felfőz. A többit kifejtve lentebb...

Én nyertem! A túrótorta bekaphatja.


Hozzávalók (1 elrontott egész túrótorta hiányában) - 6 pohárhoz:
9 darab zabkeksz
80 g vaj
300 g túró
150 g ricotta (helyettesíthetjük ugyanennyi túróval is)
1 ananász (fele a krémhez, fele a tetejére)
1 lime leve
1 kk őrölt szerecsendió
60 g porcukor a krémhez (nekem nem lett olyan édes)
30 g cukor a tetejére

1. A zabkekszet elkeverem az olvasztott vajjal.
2. Az összeállt krémet belekanalazom a pohárkák aljába és lenyomkodom. A hűtőbe tegyük be 15 percre a poharakat.
3. Amíg a poharak a hűtőben csücsülnek, készítsük el a túrókrémet. Tisztítsuk meg az ananászt és daraboljuk fel. A lime levét facsarjuk ki. Az ananászokat turmixoljuk le - nem baj, ha kicsit darabos marad. Az ananászmassza felét keverjük el a cukorral, adjuk hozzá a lime levét és szórjuk bele az őrölt szerecsendiót, majd turmixoljuk krémesre a túróval és a ricottával.
4. Készítsük el az ananászszószt is a tetejére. A leturmixolt ananászmassza másik feléhez rakjunk 30 g porcukrot és főzzük fel. Hagyjuk kihűlni.
5. Vegyük ki a poharakat a hűtőből és rakjuk bele a túrókrémet. Majd amikor kihűlt az ananászszósz, abból is kanalazzunk a tetejére.
6. Tegyük a hűtőbe 6-8 órára vagy egy egész éjszakára.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése