2013. február 9., szombat

Könyvajánló: Gombos Edina: A mi Kubánk, a mi konyhánk

A Partvonal Kiadó gondozásában megjelent az első magyar nyelvű kubai szakácskönyv, melyet Gombos Edina és férje, Alberto Costafreda írtak.

A mi Kubánk, a mi konyhánk
Megmondom őszintén, ha könyvesboltban láttam volna meg a könyvet, nem feltétlenül veszem meg. Hogy miért? Mert túl soknak tartom a könyv borítóját. Egyszerűen nekem túl színes, túl giccses, túlságosan jól kinézni akaró... pedig egyszerűen csak kubai, olyan igazi kubai. És milyen rosszul tesszük, ha csak a borító alapján ítéljük meg a könyvet. Mert egy nagyszerű szakács- és gasztrokönyvről beszélünk.

Ugyanis, ez a könyv nem csak egy egyszerű szakácsköny, x recepttel, x+2 képpel, annál sokkal több.

Nem ismerem Kubát, nem ismerem az ízeiket, az alapanyagaikat (rum és salsa, oké, nyilván...de ezen túl...). Pontosan ezért tetszik az, ahogyan a könyv indul. Kinyitva máris elénk tárul egy kis ismertető Kubáról, majd a következő oldalakon a konyhájukról, a specialitásaikról és a legfontosabb alapanyagaikról. Nem is értem, hogy miért nem hallottam én eddig a kubai konyháról, hiszen már ha csak az alapanyagait nézzük, én imádom... és ezt már akkor tudtam, amikor még semmit sem készítettem el a könyvből, hanem csak a 13. oldalig jutottam :)

A receptekhez érve a könyv fel van osztva különböző fogások szerint (főételek, levesek, halas ételek, köretek, saláták, falatkák, desszertek) illetve a végén KOKTÉLOK! :) A recepteket megtűzdelték 1-1 történettel (Edina és Alberto Kubája), egy kis történelemmel, zenével, szivarral.
A recepteket nagyon részletesen írják le Edináék, a hozzávalók mennyiségét ennél pontosabban kizárt, hogy meg lehet határozni. Nagyon szép képek, nagyon jó receptek.
Jót nevettem a "Prostik kajája" elnevezésen :)

Biztos vagyok benne, hogy sok receptet és koktélt fogok elkészíteni a könyvből. Egyet már ki is próbáltam, és szerettük is :) Az általam elkészített húsos krumplipürédob (Tambor de papa) receptjét ITT találjátok.

Plusz pirospontot írok be Edináéknak azért, mert a könyv végén leírják, hogy honnan lehet beszerezni a különlegesebb alapanyagokat. És ami a legjobb, hogy az utcánkban van az egyik bolt, a Szép kis India, amit nem is tudom, hogyan nem vettem eddig észre...o.O 

Végül egy kis ízelítő nektek, egy mini főzős to-do lista nekem Edináék könyvéből:
- Omlós malacsült mojo szószban (Lechón asado)
- Kubai zöldcitromos csirkepörkölt (Fricasé de pollo) - nagy citromoshús-imádóként ez alap, ugye...;)
- Kubai sütőtökös zöldborsóleves (Sopa de chícharos)

- Tőkehal paradicsommártásban (Bacalao a la Vizcaína)
- Fűszeres húsos táska (Empanadas de carne)
- Fahéjas kubai karamellkrém (Flan tradicional)
- meg az összes koktélt :D

Gombos Edina - Alberto Costafreda: A mi Kubánk, a mi konyhánk
Partvonal Kiadó, 2012
3.990 Ft 
(-30% kedvezménnyel megvásárolható a kiadó honlapján - a bejegyzés napján érvényes infó)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése