2013. február 11., hétfő

Csokis citromtorta - negyedévszázadomra :)

Sosem készítettem még tortát. Olyan igazi, piskótasütős, harmadokba vágós, krémmel megtöltőset. Kicsit féltem tőle, hogy nem fog sikerülni.
Aztán most úgy gondoltam, hogy a negyedévszázadom tiszteletére, átesem eme szüzességemen és megcsináltam életem első tortáját. 25. szülinapomra! :)


Hozzávalók 18 cm-es tortaformához:

Tortalaphoz:
75 g liszt
25 g keményítő
100 g cukor (vagy ennek megfelelő édesítőszer)
20 g vaj olvasztva (+egy kevés a forma kikenéséhez)
12 g kakaó
4 tojás
csipet só

Krémhez:
1 csomag tejszínes pudingpor
4 dl tej
50 g cukor (vagy ennek megfelelő édesítőszer)
1 citrom reszelt héja
1,5 citrom leve
50 g vaj
3 evőkanálnyi a kész tejszínhabból (amit majd a tetejére is teszünk)

Tetejére:
300 ml Meggle Cukrászhab (ebből kerül majd a krémhez is)
fél citrom leve

1) Bekapcsoljuk a sütőt 180 fokra.

2) A tortalap elkészítése:
A tojásokat kettéválasztjuk.
A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verjük.
A tojások sárgáját 4 evőkanál meleg vízzel és a cukorral minimum 10 percig robotgéppel magas fordulatszámon összekeverjük. Mikorra készen lesz, kifehéredik a sárgás lötty.
Ekkor hozzáadjuk az olvasztott vajat és összekeverjük. Majd hozzáadjuk és összekavarjuk a fehérjehabbal (3 részletben), a liszttel, a keményítővel és a kakaóval.
Amikor a tésztánk szép masszává állt össze, elővesszük a tortaformánkat, kivajazzuk és beleöntjük a masszát. Az előmelegített sütőbe tesszük kb 20-25 percre. Tűvel nézzük meg, hogy ha beleszúrjuk, a tészta ráragad-e, ha nem, akkor jó a tésztánk, kivehetjük. Hagyjuk kihűlni.
Ne lepődjünk meg, ez nem piskótatészta lesz. Ez annál töményebb és kakaósabb... nyami :)

3) Míg a torta sül és hűl, készítsük el a krémet.
A pudingport kevés tejjel és a cukorral keverjük el, addig rakjuk fel forrni a maradék tejet.
Amikor a tej forr, öntsük bele pudingos tejet és folyamatos kevergetés mellett készítsünk belőle masszív pudingot. Hagyjuk kihűlni.
Amikor a pudingkrémünk kihűlt, keverjük el a puha vajjal és adjuk hozzá a citrom reszelt héját és a  levét is. Kavarjuk össze. Tegyük félre.

4) A tejszínhabhoz a jól lehűtött Cukrászhabot robotgéppel keverjük kemény habbá, majd adjuk hozzá a fél citrom levét és határozott mozdulatokkal keverjük össze.

5) "Összeszerelés" és díszítés
A kihűlt "piskótát" vágjuk vízszintesen 3 egyenlő lapra. A lapok közé rakjunk citromos pudingkrémet bőven, majd a tetejére tetszés szerint nyomjuk rá a habot vagy egyszerűen csak kanalazzuk rá. Én most tört csokoládédarabokkal díszítettem.


Szeretnék mindenkit figyelmeztetni, hogy ez nem citromos torta, hanem ez citromtorta. Tömény citromíz, nem csak megmutatva van neki a citrom :)

Mindenki dicsérte, bár én teljes egészében nem kóstoltam. A krém isteni finom lett, imádtam! Tuti, hogy fel fogom még használni :)

Egy kis update:
Azóta a desszert.eu játékára elkészítettem az ottani feltételek szerint is, a tésztájába mascarpone került puding helyett és a tetejére is habtejszínt raktam cukrászhab helyett. 
Holnap kiderül, hogy melyik a finomabb :)

4 megjegyzés:

  1. Gyönyörűséges alkotás, nem látszik rajta, hogy az első tortád! Nagyon teszik amikor nincs bevonva a széle, hanem látszódnak a rétegek!
    Isten éltessen Téged nagyon sokáig! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nekem is ezek a torták tetszenek :)
      Jövök még majd tortákkal, remélem azok is legalább ilyen finomak lesznek :)
      Köszönöm a köszöntést! :)

      Törlés
  2. Igazán szép kis torta lett, és milyen finom lehet!! :) Nagyon boldog születésnapot kívánok!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Barbi! :)
      Ó, ez a citromkrém nagy kedvencem lesz még egy ideig, az biztos :)

      Törlés