2013. január 25., péntek

Egészséges "energiaitalok"

Indult az egész úgy, hogy tavaly rájöttem, hogy nem olyan rossz dolog ez a sütőtök. Aztán Mézi, a Mézesélet blog írója is idén ősszel/télen ismerkedik igazán a sütőtökkel és rakott fel különböző sütőtökös italrecepteket a blogjára. Már gondolkodtam egy ideje, hogy mivel hoztam otthonról a Nagyvárosba sütőtököt (meg céklát is), valahogy el kellene használni. No, egye fene, készítsük el a narancsos-sütőtökös italt, aminek az instrukcióit ITT találjátok. Mindent ugyanígy csináltam. Finom lett. Első kóstolásra picit olyan, mint a lisztes narancslé. Hm, hm. (De nyugi, ez majd megváltozik... :))


Viszont, mivel kétszer annyi sütőtököt sikerült megfőznöm, mint amennyit Mézi használt, benéztem a hűtőbe. Mi van még? 1 db banán, cékla. Egye fene, legyen ilyen is. Cékla megfőz, majd banán, sütőtök és cékla fele összeturmixol. Íz: BORZASZTÓ. Igen, így, csupa nagybetűvel. Én ugye utálom a zöldségeket, vagyis szeretem én, párolva valami mázzal, vagy savanyúságnak, vagy sütve. De ez... tömény igazi földes zöldség íz. Pfuj. Maradt az előző "szettből" 1 db narancsom, így azt még hozzáfacsartam. Határozottan jobb lett. Legalábbis iható :)

Ugye az előző kombinációnál maradt egy fél céklám. Mit lehetne még készíteni? Ó, hát vettem én mandarint. Mint ahogy az elmúlt 2 hétben minden nap. 1 kg/nap egységben. Mert olyan finom volt itt a sétányos zöldségesben. Felbontottam egyet, megéri-e belefacsarni egy italba, ami lehet ihatatlan lesz. Hát... igen, ez is finom. De! Ha nem volt a 10 cikkelyben 25 mag, akkor egy se. Ó, hát ez tökéletes lesz facsarni, íz oké, magok vesznek. Fél főtt cékla összeturmixol, hozzá az 1 kg mandarin leve. Ezigen. Legjobb. Nem is gondoltam volna. 


Összeturmixolás után öntsük fel annyi vízzel, amilyen folyósra szeretnénk az italt, én hagytam őket viszonylag sűrűre.
Elkészítés után tegyük őket hűtőszekrénybe.
Másnap, hidegen sokkkkal finomabbak és ihatóbbak lettek, mint a készítés napján. És a sütőtökös-narancsosnak sincs már lisztes íze.
Hogy melyik volt a kedvencem? A céklás-mandarinos. Nagyon finom!!!
Mivel cukrot nem használtam egyikhez sem, ezért valóban egészséges italok ezek. Egyébként a fenti összetevőkből összesen 2,5 liter gyümölcslevem lett.

Erre a "szokásos" képes értékelést nem rakom be, mert mindegyik más ízű másik nap, és hát valamelyik jobban, a másik kevésbé ízlett... Még jó, hogy van itthon egy "segédem", aki minden kísérletezésemet jókedvűen és fenntartások nélkül elfogyasztja :)

1 megjegyzés: