2013. január 24., csütörtök

Barbecue oldalas citromos rukkolával

Utálom: a kelkáposztafőzeléket, a brokkolit, a káposztás tésztát, a mákot, a nyers répát és az ÖSSZES salátát. Mindet. Egytől egyig. Földízűk van. Ha meg az nincs, akkor meg semmilyen. Akkor minek egyem? Kérdem én.
De ugye, elhatároztam, hogy a 2013 az én évem lesz meg az újításoké a blogban. Így próbálkozom. Barátkozom. A kelkáposztával (amiből egy magányosan már megfonnyadt a hűtőben), a brokkolival (már a hűtőben csücsül, várja a közeledésemet), a mákkal, a nyers répával és a salátákkal is. (A káposztás tésztával nem vagyok hajlandó barátkozni.)
Szóval, így történt, hogy 2 napja levettem a Tesco polcáról egy csomag rukkolát. Aztán ma este megköttetett a barátságunk Rukkolával. Szerintem jóban leszünk.



Hozzávalók:
1 kg húsos sertésoldalas
6-7 ek barbecue-szósz
100 g rukkola
1 citrom leve
bors


Az oldalast feldaraboljuk (1 darab = 2 csont szélesség), sózzuk, borsozzuk. Tűzálló edénybe rakjuk őket és ráöntünk 1 dl vizet. Lefedve 180 fokos sütőbe tesszük addig, míg a hús megpuhul. Nálam ez most 1 óra 20 perc volt. Amikor megpuhult, a kész barbecue szószban megforgatjuk és további 20 percre berakjuk a sütőbe fedő nélkül, hogy megpiruljon.
Míg a husi pirul, elkészítjük a salátát. A rukkolát folyó víz alatt leöblítjük, majd megszárítjuk (salátaszárítóban vagy ennek híján egyszerű konyhai papírtörlővel). A citrom levét kifacsarjuk, csipetnyi borsot teszünk bele, elkeverjuk, majd ráöntjük a salátára. Összeforgatjuk.
Ha a hús szépen megpirul, a salátával tálaljuk és már fogyaszthatjuk is.

Tipp: A húsra tálaláskor csepegtettem pár csepp citromlevet is.

Finom, egészséges, nem nehéz étel. Mi most vacsorára fogyasztottuk. Merthát ugye diéta van. Vagy mifene.

Mivel az oldalas - érthetetlen oknál fogva (tuti a hússal volt a baj ;)) - most nem lett igazán Zsanis (omlós, szaftos, könnyű), hiába a rukkola mennyei íze (??? ááá, tuti elraboltak az ufók...), ezért csak 4-esre értékelem az egészet...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése