2012. december 10., hétfő

Vapiano ihlette paradicsomszószos-gombás tészta

Szóval az úgy kezdődött, hogy meghosszabbítottam a hétvégémet így Karácsony előtt és meglátogattam barátnőmet Frankfurtban. Tegnap este a Vapiano-ba mentünk vacsizni, ahol is Ravioli Con Carne tésztát ettem. Annyira ízlett a tejszínes-paradicsomos szósz, hogy elhatároztam, elkészítem itthon is (csak én gombával és kukoricával).


Hozzávalók:
1 doboz szeletelt gomba
fél doboz párolt kukorica
3+1 szál újhagyma karikára vágva
3 db koktélparadicsom félbe vágva
200 ml sűrű paradicsomlé
200 ml tejszín
250 g tészta (legközelebb házilag készített tésztával csinálom)
100 g sajt
bazsalikom, oregánó
só, bors
2 ek olívaolaj

A tésztát felteszem kétszeres sós vízben főzni.
Míg a tészta fő, egy nagy wokban 2 ek olívaolajon megpuhítom a karikára vágott 3 szál újhagymát, hozzáöntöm a gombát és a kukoricát. Hozzáadom a paradicsompürét, sózom, borsozom, 1 tk bazsalikomot és 1 tk oregánót szórok az egészre és összerottyantom a gombás szószt. Kb. 3 perc után hozzáadom a tejszínt majd beledobom a félbevágott koktélparadicsomot és a hozzávalóknál szereplő +1 karikára vágott újhagymát is.
Amikor a tészta készen van (én most nem főztem meg teljesen, roppanósra hagytam), akkor hozzáadtam a szószhoz és összesütöttem őket 2 perc alatt. Maréknyi reszelt sajtot szórtam a szószos tésztára, összekevertem és elzártam alatta a gázt. Tányérra szedtem és meghintettem reszelt sajttal.

Mivel én most kicsit túlzásba vittem a borsot, chilit nem tettem már bele, így is eléggé csípős lett. Azonban, aki szereti a csípős ételt, ajánlom, hogy tegyen bele egy kis chilit, mert isteni lesz tőle!

Ízvilágban hasonló lett, mint a Vapianos szósz, azonban a bolti tészta közelébe sem érhet a Vapiano-ban adottnak... hát igen, a házi tészta az házi tészta :) Ettől függetlenül én egy 4-est adok ennek a tésztának. Még tudok rajta javítani, de nagyon finom lett :)


Plusz: annyira boldog vagyok, olyan sok szép dolgot vettem Frankfurtban a bloghoz :) Például a fenti tányért is :) A Butlers mellett új szerelemboltom van: a frankfurti Depot (bár sajnos Magyarországon nincsenek).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése