2012. december 2., vasárnap

Makaron (-féleség) 2. - Sütőtökös-mákos

Mandulasarok receptje alapján egy teljesen más módszer szerint próbálkoztam a következő makaronprojektemen. Hát... nem tudom. Valami megint nem volt oké, pedig az olvasható a bejegyzésében, hogy szerinte ez így elronthatatlan... nekem valószínűleg most mégis sikerült. Ugyanis bár nem törtek szét, de ÖSSZESEN egynek lett egy féltalpa (annak is akkor, amikor 170 fokon sütöttem az utolsó körös korongokat).

2. Sütőtökös-mákos makaron:


Hozzávalók:
80 g tojásfehérje (szobahőmérsékletű)
25 g cukor
100 g mandulaliszt
100 g porcukor
1 maréknyi darált mák
100 g cukor
35 g víz

Töltelékhez:
1 fél sütőtök sütve
20 g vaníliás pudingpor
2 dl tej
50 g vaj felkockázva

1. A 80 g tojásfehérjét szobahőmérsékleten 4 órát pihentettem.
2. A mandulalisztet leszitáltam és hozzáadtam a porcukrot és a darált mákot.
3. 40 g tojásfehérjét egy csipet sóval félkemény habbá vertem.
4. A vízből és a cukorból 110 fokos cukorszirupot készítettem, majd ezt vékony csíkban hozzácsurgattam a fehérjehabhoz, miközben a fehérjét tovább vertem, addig míg az egész hab ki nem hűl.
5. A maradék 40 g fehérjét összekevertem a mandulalisztes keverékkel, majd a cukorszirupos habot is hozzáadtam és óvatosan, de határozottan összekevertem. (Ennél a résznél kihagytam a "buborékmentesítést" a tésztavakaró lappal - nem tudom, hogy ez hiba volt-e.)
6. A tésztát habzsákba töltöttem és a már előrajzold 200 forintos körök alapján korongokat nyomogattam.
7. 60 percre félreraktam őket pihenni. Eközben előmelegítettem a sütőt 150 fokra (első és második körben, aztán 160-170 fokos sütőben sütöttem őket).
8. Míg pihennek a korongok, elkészíthetjük a tölteléket: A tejet felforraljuk és hozzáadjuk a pudingport, összefőzzük, majd a kockázott vajat hozzákeverem. A kihűlt sütőtököt (amit érdemes előre elkészíteni) villával összetörjük és összekeverjük a kihűlt pudinggal, majd berakjuk a hűtőbe felhasználásig.
9. Pihentetés után 8 percig sütöttem a makaronokat. Az első és második körnél a makaronok nem repedtek szét, viszont nem lett talpuk - ekkor 150 fokos volt a sütő. A harmadik körnél felvettem a sütő hőfokát 170 fokra. Ekkor 1 makaronnak lett talpa, viszont ennek az egynek a kivételével az összes többi megrepedt.
10. A makaronokat összetapasztom a sütőtökös krémmel, majd 24 órára hűtőszekrénybe teszem.

De ezek még mindig nem szépek...Mit csinálok rosszul? :S


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése