2012. május 3., csütörtök

Citromos-chilis pulykabatyuk almaborban párolt vajas újburgonyával

Vásárolni voltam ma a Butlersben, vettem néhány szép dolgot a bloghoz. És elhatároztam, hogy ma főzni fogok, hogy az új kagylós tányéromat felavathassam. Addig gondolkodtam, hogy mi legyen, hogy a következő ételt sikerült kitalálni, és azt kell, hogy mondjam, jól választottam (bár így csak az ezüstös alátét debütál a képeken :) ).


Hozzávalók az újburgonyához:
1 kg újburgonya
0,5 l almabor (cider)
2 evőkanál vaj (semmiképp sem margarin!)

Az újburgonyát megmostam, feldaraboltam nagyobb darabokra, majd ráöntöttem az almabort és kb. 15 percig pároltam. Amikor közepesre puhult, leöntöttem róla az almabort, rátettem a vajat és 15 perc alatt megpirítottam.


Hozzávalók a pulykabatyukhoz:
1 kg filézett pulykacomb/pulykamell
1 kis paradicsomkonzerv
2 ek szójaszósz
2 db citrom facsart leve
chilipaprika ízlés szerint (anyukám őrölt chilijét használtam)
1 kk folyékony édesítő
 só

A paradicsomszószt, a szójaszószt, a citromok levét, a chilit, az édesítőt és az ízlés szerinti sót összekevertem egy tálban. A megtisztított husit alaposan megforgattam a szószban, majd bő szósszal filénként egy-egy alufóliába batyuztam. Hőálló tálba tettem a fóliabatyukat, öntöttem alá vizet, majd kb. 1 órára 200 fokos sütőbe tettem. Amikor megpuhult a hús, akkor lehajtottam a fóliát, és grillező funkción megpirítottam a tetejüket.

Az újburgonya édes-vajas íze és a husi savanyú-csípős íze nagyon harmonikusan illik egymáshoz. Nekem nagyon ízlett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése