2011. november 6., vasárnap

Sütőtökös-diós süti

Hoztam otthonról 2 darab nagy sütőtököt és mivel még sosem ettem sütőtököt, fogalmam sem volt róla, hogyan és mit készíthetnék belőle. Egy egész estén át keresgéltem kedvenc gasztrobloggereim sütijei között áldozatért. Ottis mellett döntöttem, mert annyira ínycsiklandó képet tett fel erről a sütiről :)

A recepten nem módosítottam lényegében semmit (csak cukortalanítottam), finom lett! (Én a végén a csokit nem raktam rá, így is elég édes lett! :))

Mivel itt igyekszem a diétás recepteket összegyűjteni, muszáj megjegyeznem, hogy akik cukorbetegségben szenvednek, azok ügyeljenek arra, hogy a sütőtöknek viszonylag magas a szénhidráttartalma (100 g-nak 16,5 g nyers állapotában, azonban sütés után a felére esik össze, így 100 g sült tök ch-tartalma kb. 30-32 g lesz!)

Az én sütim ilyen lett:

Az eredeti receptet ITT találjátok.

Hozzávalók:
35 dkg sütőtök reszelve
33 dkg liszt (180 g DiaWellness, 150 g sima fehérliszt)
3 tojás
20 dkg cukornak megfelelő édesítőszer
1 teáskanál vaníliaaroma
0,75 dl olaj
1 dl tej
kevés fahéj
1 kiskanál sütőpor
10 dkg dióbél nagyobb darabokra törve
3 dkg szeletelt mandula

A sütőtököt meghámozzuk és nagy lyukú reszelőn lereszeljük. Egy tálban a lisztet, a diót, a fahéjat és sütőport összekavarjuk. Én a Tupperware Shaker-ben a tojásokat a tejjel, az olajjal, az édesítőszerrel és a vaníliaaromával összeráztam, és a lisztes keverékbe öntöttem majd a tököt is hozzáadtam. Szilikonos tortaformába töltöttem, megszórtam mandulával a tetejét és előmelegített 180 fokos sütőben kb. 35 percig sütöttem.
(Forrás: http://ottisfoz.szhblog.ro/)

16 kicsi szelet lett (becsapós, mert nagyon laktató és tömény sütemény).
Egy szelet: 194 kcal, 15 ch

Elmondhatjuk, hogy ez a sütemény még ch-csökkentve sem diétás, ezért tényleg csak módjával fogyasszuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése