2011. november 9., szerda

Birsalmapite

Ezt a sütit egyszer láttam az egyik női magazin süteményei között. Mivel a birsalma tipikusan őszi süti, amikor megláttam a munkahelyemhez közeli zöldségesnél, hogy egészséges birsalmái vannak, nem tudtam megállni, hogy vegyek 2 nagy darabot. Süti után keresgélés közben leltem rá erre a receptre Eve-nél, aminek nagyon megörültem, mert már anno is nagyon tetszett, amikor a magazinban láttam.
A birsalmánál finomabb különleges gyümölcs nincs! :) Én imádom!
Ez a süti pedig...tökéletes! Savanykás, mégis édes...a mogyoró nagyon érdekessé teszi. Verhetetlen! :)


Hozzávalók:
Tészta:
350 g liszt (200 g DiaWell, 150 g fehérliszt)
125 g vaj
2 tojás
100 g cukornak megfelelő édesítőszer
Töltelék:
3 evőkanál baracklekvár
2-3 db birsalma
1 db citrom leve
édesítőszer
100 g tört mogyoró

A tészta hozzávalóit összegyúrtam (bár az elején féltem, hogy ez hogyan fog vajon összeállni? De aztán szépen lassan sikerült:)), majd egy órára beraktam pihenni a hűtőbe.
Ezalatt megpucoltam a birsalmát, nagy lyukú reszelőn lereszeltem, ráfacsartam a citrom levét, folyékony édesítőszert is tettem rá (Eve-nél nem szerepelt, de én mindenképpen akartam, mert így az édessel sokkal finomabb a birsalma fanyar íze).
Pihentetés után a tésztát kinyújtottam, és kerek szilikonformába tettem. Villával átszúrtam néhány helyen és ráraktam a baracklekvárt, majd egyenletesen elosztottam a reszelt birsalmát. Eve utasítása alapján 20 percig sütöttem így 180 fokra előmelegített sütőben, majd megszórtam a tört mogyoróval és még 10 percig sütöttem. (Eredeti receptben az szerepel, hogy vaníliáscukorral meg kell szórni, én ezt nem használok, de biztos jót tesz a sütinek :))

8 db nagy szelet lett belőle.

2 megjegyzés: