2011. szeptember 10., szombat

Mentás szilvakrémleves

Imádom a szilvakrémlevest, nagynéném isteni finoman készíti el, tejszínhabbal és darált dióval. Mivel nekünk most van itthon menta (eredetileg mojito-ba vettük:)), és nagyon jó illata van, gondoltam egyet, és megpróbálkoztam azzal, hogy összepárosítom a szilva ízével. Jó döntés volt! :)
Nem mellesleg a leves elkészítése rendkívül egyszerű és gyors!


Hozzávalók:
1 kg szilva
2 evőkanál tejföl
6-8 mentalevél
fahéj
édesítőszer

A szilvát alaposan megmostam, kimagoztam és feldaraboltam. Annyi vízben raktam fel főni a szilvadarabokat, ami ellepte, ekkor szórtam bele a mentaleveleket. Válasszunk nagyobb darabokat, mert a turmixolás előtt ki kell szedni a levesből. Kb. 15 perc alatt megpuhul a szilvánk, én ekkor kiszedtem a mentaleveleket, és botmixerrel összetörtem a szilvadarabokat. Édesítettem és fahéjat tettem bele, majd kb. fél órára félretettem hűlni. Miután már a levesünk nem forró, belekanalazzuk a tejfölt, elkeverjük, és már ehetjük is.
Ekkora mentamennyiségnél a menta nagyon lágyan érezhető a levesben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése