2011. szeptember 9., péntek

Kékszőlős pite

K hozott otthonról nagyon finom kékszőlőt, és már napok óta töröm a fejem, milyen finomságot csináljak belőle. Muffint nem akartam, mert féltem, hogy elveszik majd az íze, pudingos süteményre gondoltam még, végül a jól bevált pitét készítettem el. Eddig másfajta liszttel csináltam, így szomorúan tapasztaltam, hogy a jól bevált mennyiségnél több kell a Dia-Wellness lisztből, tehát normál lisztből 250 g is elegendő. Nagyon finom sütemény lett, tisztán érezni a szőlő édes zamatát.

Tészta:
300 g Dia-Wellness liszt
100 g Rama margarin (felolvasztottam)
2 tojássárgája
2 teáskanál tejföl
100 g cukornak megfelelő édesítőszer
fél csomag sütőpor

Töltelékhez:
400-500 g kékszőlő
100 g cukornak megfelelő édesítő (ha édes a szőlő, akkor lehet kevesebb is)
1 kávéskanál fahéj

A lisztet, vajat, tojássárgáját, sütőport és az édesítőszert összegyúrtam, majd 1 órára hűtőbe tettem pihenni. Közben elkészítettem a tölteléket, ami a szőlő magozása miatt elég időigényesnek bizonyult. Tehát a szőlőszemeket alaposan megmostam, lecsepegtettem, félbevágtam és kimagoztam, hozzáadtam az édesítőszert és szórtam rá egy kis fahéjat. (Legközelebb néhány mentalevelet is fogok a szőlős töltelékbe rakni, és mielőtt a tésztára kerülne a töltelék, kiszedném. Biztosan nagyon finom ízt adna neki!)
Rögtön ezután kivettem a tésztát a hűtőből, kettévágtam, az egyik felét kinyújtottam kör alakúra (én kör alakú szilikonos gyümölcstorta formába csináltam, mert úgy gondoltam, hogy ebbe lesz elég), beleraktam a formába. Kinyomkodtam a szőlőt (közepesen hagyjuk levesesre), az alsó réteg tésztára egy minimális mennyiségű zsemlemorzsát szórtam, aztán a szőlő-tölteléket egyenletesen elosztottam a tésztán. A másik gombóc tésztát is kinyújtottam, és a töltelékre raktam. Megszurkáltam villával, lekentem a megmaradt 2 tojásfehérjével.
Előmelegített sütőben 170 fokon kb. 20-25 percig sütöttem. (nem légkeveréssel)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése