2011. szeptember 20., kedd

Egyszerű és gyors szilvás rétes

Ennél gyorsabb desszertet el sem tudok képzelni, és hozzá nagyon finom és nem utolsó sorban még diétás is, hiszen kalória- és szénhidrát-szegény.

Hozzávalók:
200 g teljes kiőrlésű rétestészta
750 g szilva
50 g vaj
fél citrom leve
fahéj
édesítő

A rétestésztát a Tescoban vettem, de alig találtam meg, mert nem tudtam, hol keressem. Ha Ti is ott keresitek, akkor ez dobozban van és sokkal kisebb, mint a hagyományos rétestészta.
Ma az elkészítés nagyon egyszerű: a szilvát kimagoztam, 6 felé vágtam, fahéjjal, édesítővel és a fél citrom levével összekevertem. A rétestésztát 3 rétegben olvasztott vajjal megkentem (1. réteg, vaj, 2. réteg, vaj, 3. réteg, vaj), majd a szilvát az egyik szélre kb 10 cm-es szélességben ráhelyeztem, két oldalt behajtok kb. 2 cm-es szélességű sávot (ez a tészta dobozán rajta van), és feltekerem. Vajazott tepsibe rakom a 2 db réteshasábot és vajjal megkenem.
Előmelegített sütőben 170 fokon kb. 15-20 perc alatt készre sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése