2011. szeptember 2., péntek

Barackpálinkás - mézes őszibarack-krémleves

Mivel nyaralás után kaptunk egy táska őszibarackot gondoltam valami finom levest készítek belőle, mielőtt ránk romlik. A fehérboros sárgabarack-krémleves után szabadon elkészítettem a levest, bár most nem fehérborral, mert az nem volt itthon, volt viszont helyette házi ágyas barackpálinka. Finom lett, de legközelebb kipróbálom egy kis gyömbérrel.


Hozzávalók:
~1 kg őszibarack hámozva
2 evőkanál méz
2 kupica pálinka
5 dl tej
1 kávéskanál fahéj
pirított mandulaszeletek a tetejére

Az őszibarackokat kimagoztam, meghámoztam, négyfelé vágtam. Egy edénybe raktam, rákanalaztam 2 evőkanál mézet és ráöntöttem a pálinkát. Kavargatás mellett kb. 10 percig főztem, majd felöntöttem vízzel. 20 percig főztem, hogy minél puhábbak legyenek. Tűzről levéve botmixerrel összeturmixoltam, majd fél órát hűlni hagytam. Később felöntöttem fél liter tejjel (attól függ, hogy ki mennyire szereti sűrűre a krémlevest illetve, hogy korábban mennyi vizet öntött hozzá), raktam bele 1 kávéskanál fahéjat, majd tányérba kanalaztam és mandulaszeletekkel díszítettem.
Diétázók a tejet helyettesíthetik vízzel (így is isteni finom lesz), a mézet pedig édesítővel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése